5 goede redenen voor een marketingplan
5 goede redenen om als eigenaar van een klein bedrijf een marketingplan te hebben
Marketingplannen zijn écht niet alleen voor de grote jongens – ieder klein bedrijf zou er ook een moeten hebben. Maar waarom dan? Dat kost hartstikke veel tijd en belandt het niet altijd in een la?
Hieronder vind je de vijf belangrijkste redenen een marketingplan een must is.
1. Duidelijke bedrijfskoers voor ogen
Het zorgt ervoor dat jouw marketingdoelstellingen afgestemd zijn op jouw bedrijfsdoelen en -strategie. Met andere woorden: al jouw marketingactiviteiten (mét doelstelling uiteraard) hebben één doel: bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.
2. Maak van ideeën plannen
Het geeft vorm aan jouw ideeën en concepten en maakt ze concreet. Als je met ideeën rond blijft lopen gebeurt er niet veel. Schrijf ze op in jouw marketingplan, dan is de kans veel groter dat jouw ideeën werkelijkheid worden.
3. Creëer focus
Een goed geschreven marketingplan zorgt voor focus. Met alle marketingtools en -technologieën die er zijn, is het heel makkelijk om afgeleid te worden. En dus ook een grote kans om jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen uit het oog te verliezen. Stick tot he plan.
4. Duidelijk overzicht van alle to do’s
Een marketingplan helpt je bij het bepalen van taken, planning en deadlines. Marketing kan overweldigend zijn. Een goed marketingplan bevat duidelijke doelstellingen die het gemakkelijk maken om zicht te houden op de planning van taken die uitgevoerd moeten worden.
5. Creëer vertrouwen
Ben jij op zoek naar een financiering van een bank? Dan is een ondernemingsplan een must, net als een marketingplan. Jouw geldschieter zal meer vertrouwen hebben in het slagen van jouw bedrijf als beiden goed zijn uitgewerkt.
Dus ook al heb je een drukke agenda, maak tijd vrij om een goed marketingplan voor jouw bedrijf te schrijven. Hopelijk hebben deze 5 redenen voor een marketingplan je kunnen overtuigen! Je zult straks zó blij zijn dat je het gedaan hebt.
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Er zijn diverse mogelijkheden bij Parmois – van het aan mij uitbesteden tot – binnenkort – een doe-het-zelf programma ‘Jouw marketingplan’.
Wil jij als eerste op de hoogte gehouden worden over ‘Jouw marketingplan’? Schrijf je dan hieronder in! Je ontvangt dan het laatste nieuws, freebies, cheat sheets én leuke aanbiedingen.
Wil je weten hoe we omgaan met jouw gegevens? Je leest het in ons privacybeleid.