• Werk met mij
    • Pick my brain
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
0

Parmois

  • Werk met mij
    • Pick my brain
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
website middelpunt marketing eco-systeem
01 feb 2021
Contentstrategie

Is jouw website ‘t stralende middelpunt van jouw marketing eco-systeem?

middelpunt

Jouw site is de enige plek op internet waar jij 100% de controle hebt. Zorg ervoor dat al jouw andere marketingacties verwijzen naar jouw website. Met andere woorden: jouw website is het middelpunt van jouw marketing eco-systeem. 

Het middelpunt: jouw website

Het begint natuurlijk met een moderne website die vertrouwen oproept. Natuurlijk wil je alle toeters en bellen, maar begin met de basis. Uitbreiden en nieuwe functies toevoegen kan altijd wanneer je in de groeifase komt.

Zorg ervoor dat iedere pagina een duidelijke call-2-action heeft. Deel verschillende soorten content op jouw website: blogs, video’s, podcasts… ze laten zien dat jij expert bent op jouw vakgebied.

SEO: werk aan je vindbaarheid

Als jij online iets zoekt, waar ga je dan heen? Google! Zorg ervoor dat jouw website daar vindbaar is. Let bv. op de volgende dingen:

Is jouw site mobile-friendly, https (beveiligd), snel en is de menustructuur eenvoudig? Voer een zoekwoordenonderzoek uit. Vul o.b.v. de uitkomsten van jouw onderzoek de metadata in voor alle pagina’s, die je in Google zichtbaar wilt hebben. Maar werk ook aan kwalitatieve links van andere sites naar die van jou.

Social media: je kunt er niet omheen

Dagelijks zijn jouw ideale klanten er te vinden. Herkenbaarheid is belangrijk, zorg ervoor dat je op jouw site en op social media dezelfde stijl gebruikt. 

Natuurlijk vermeld je duidelijk wie je bent, welk probleem je oplost voor wie en waar ze terecht kunnen voor meer info: jouw website.

TIP: maak een eigen linkjes-pagina op jouw website. Dan komt iedereen op jouw website binnen en niet via bv Linktr.ee

Dan ‘t lastigste: deel regelmatig content. Denk aan content die al op jouw site staat, bv een nieuw blog, podcast. Bepaal voor jezelf 4-5 onderwerpen waarover jij wilt gaan posten. Klein detail: het gaat om interessante content voor jouw volgers ;P

Maillijst: werk aan de winkel

E-mailmarketing is een belangrijk onderdeel van jouw marketing eco-systeem.

Sowieso gebruik je jouw site om inschrijvingen voor jouw maillijst te krijgen met een handig formulier. Zo kun je jouw abonnees – met toestemming – interessante informatie mailen.

TIP: gebruik zo min mogelijk invulvelden: voornaam en mailadres.

Gebruik in jouw emailings links die naar jouw website verwijzen, bv naar jouw laatste blog of cursus of exclusieve content voor jouw nieuwsbrieflezers.

Paid: Social & SEA

Ben je al ‘n tijdje actief op social media en heb je een vaste groep fans opgebouwd en komen er al best wat mensen op jouw site? Dan kun je jouw marketing horizon gaan verbreden door te adverteren: op social media en/of Google.

Je kunt specifieke doelgroepen bereiken met dezelfde kenmerken als jouw website en social media bezoekers. Maak voor iedere doelgroep een aparte advertentiecampagne en landingspagina op jouw website. Zo kun je iedere doelgroep zo optimaal mogelijk aanspreken.

Resultaat: relevantere campagnes, hogere conversie, meer verkopen.

Vergeet offline niet

Natuurlijk iedereen is online, maar hou offline zeker in je hoofd, zeker wanneer je je richt op een bepaalde regio. Denk aan adverteren in het lokale sufferdje, een papieren mailing. MAAR gebruik een QR-code. Doe je dit voor iedere offline actie dan kun je ook de resultaten meten… nice.

Samenvatting

In mijn ogen is een effectieve website het kloppende hart van jouw marketing eco-systeem. Of het nu online of offline is, alle routes leiden terug naar jouw site.

Je leert jouw bezoekers beter kennen, je hebt jouw website onder eigen beheer en je kunt verkopen stimuleren. Maar om effectief te kunnen zijn heeft iedere site andere marketinginspanningen eromheen nodig.

Kun je wel wat hulp bij jouw marketing eco-systeem gebruiken? Neem dan contact op, dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

Jouw marketingplan in 6 stappen 3

Vond je dit artikel nuttig? Pin het op Pinterest of deel het op Facebook. Dankjewel!

Ik verzorg de operationele en strategische marketing voor bedrijven in verschillende branches. Daarnaast heb ik specifiek voor eigenaren van kleine bedrijven een aantal doe-het-zelf modules ontwikkeld onder de noemer van Jouw marketingplan. Mijn doel: marketing leuker, makkelijker en effectiever maken.

Voordat ik Parmois startte, heb ik meer dan 20 jaar in de Benelux gewerkt voor een aantal gerenommeerde bedrijven actief binnen het toerisme en de hotellerie. Lees hier meer over mij.

Vind je het leuk om Parmois te volgen op Instagram? Klik dan door!

TAGS:funnelSEOwebsite
Delen

Misschien vind je dit ook leuk

4 Veelgemaakte fouten bij content planning én de oplossingen

3 november 2021

Content marketing 2023: goede voornemens

12 december 2022

Wat is content marketing?

21 april 2020
Vorig bericht
12 voordelen van contentmarketing. Pluk jij de vruchten al?
Next Post
De juiste soorten marketing voor jouw bedrijf | Wed niet op één paard
Hi, ik ben Marja - content expert en eigenaresse van Parmois. Ik help je jouw content marketing leuker, makkelijker én effectiever te maken. Lees hier meer over mij >>
    • Contact
    • Verzenden en retourneren
    • Voorwaarden webshop
    • Privacybeleid

    Copyright 2021® Parmois, ingeschreven bij de KvK Amersfoort onder nummer 66707102 Site Powered by Pix & Hue.

    Cookie time
    Om jouw gebruikerservaring te verbeteren, gebruiken wij cookies om de aanmeldgegevens te onthouden en een veilige aanmelding te bieden, statistische gegevens te verzamelen om de functionaliteit van de site te optimaliseren en inhoud te bieden die is afgestemd op uw interesses. Klik op Akkoord & Doorgaan om cookies te accepteren en direct naar de site te gaan, of lees ons Privacybeleid. Cookie settingsAKKOORD & DOORGAAN
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN