• Werk met mij
    • Pick my brain
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
0

Parmois

  • Werk met mij
    • Pick my brain
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
Wat is content coaching
17 jan 2022
Content strategie

Wat is content coaching en hoe helpt ‘t mijn bedrijf?

Pin
Share
Share

Hoeveel content marketing freebies heb jij al gedownload? Of hoeveel cursussen heb gekocht die je nooit hebt afgemaakt? Teveel… Je bent niet de enige. Als eigenaar van een klein bedrijf ligt er een totale informatie overkill op de loer, zeker als je net begint. Daar komt content coaching om de hoek kijken, maar wat is het precies?

Wat is content coaching?

Veel coaches huren freelancers of bureaus in om content voor hen te maken, helaas is dit geen garantie voor succes. Omdat zij de werkelijke missie en persoonlijkheid van jouw bedrijf niet kennen, is het lastig om kwaliteitscontent te maken die 100% uitdraagt waar jouw bedrijf voor staat.

Content coaching combineert jouw kennis over jouw diensten met de expertise en jarenlange ervaring van een content strateeg. Iemand die je stap-voor-stap begeleidt en je helpt bij het strategisch én consistent maken van hoogwaardige content om jouw online zichtbaarheid te vergroten.

Hoe een content coach jouw leven makkelijker maakt

Zoals met de meeste dingen in het leven, zijn er geen shortcuts bij het bepalen van jouw content marketingstrategie. Er zijn misschien dan wel geen ‘hacks’, maar er zijn wél manieren om het proces te stroomlijnen, waardoor het veel minder overweldigend wordt. Maar wat kan een content coach je helpen bereiken?

  • Hulp bij het maken van een op maat gemaakt strategisch content marketingplan voor jouw bedrijf en advies.
  • Hulp om het grote plaatje te zien en een groeistrategie te ontwikkelen door verbeterpunten te bekijken en te bespreken.
  • Hulp bij het verbeteren van de kwaliteit van jouw content en alternatieve manieren te vinden om mensen naar jouw website aan te trekken.

Waarom een content coach belangrijk is voor jouw bedrijf

Er zijn enkele vaak voorkomende ‘struggles’ die ondernemers ertoe aanzetten een content coach in te huren. Misschien dat deze zorgen je bekend voorkomen?

  • Veel tijd investeren in ‘t promoten van hun content, maar keer op keer zonder resultaat.
  • Wel content ideeën hebben, maar geen idee hoe je deze daadwerkelijk kunt uitvoeren.
  • Het zat zijn om veel tijd en geld te verspillen aan content marketing die niet werkt.

Enkele manieren waarop een content coach jou kan helpen

1. Verantwoordelijkheid (Accountability)

Bedenk eens wat moeilijker is: een belofte aan jezelf of een belofte aan een ander breken? Ik wed dat je voor optie 2 hebt gekozen. Het is nu eenmaal veel makkelijker om de belofte aan jezelf te breken, dan aan anderen. Daarom zijn er coaches – van sportcoaches tot business coaches.

Bij jouw content marketing is het belangrijk om je aan een strakke planning te houden, omdat dit de enige manier is waarop je consistent zichtbaarheid kunt creëren. Een content coach fungeert als een verantwoordingspartner die je helpt jouw deadlines te halen en consistent te blijven.

2. Begeleiding

We kunnen allemaal op een bepaald moment in ons leven wel een stukje begeleiding gebruiken en dat geldt ook voor ondernemers. Een goede coach, van life coach tot business coach, is iemand die veel ervaring heeft met het te coachen onderwerp.

Het zijn die mensen die kunnen zeggen ‘been there, done that, got the t-shirt’ en dit ook aantoonbaar kunnen claimen. Het die mensen die het allemaal al eens eerder hebben gezien en/of meegemaakt, die snel kunnen inspelen op problemen om met laserprecisie begeleiding en oplossingen te bieden.

De jarenlange ervaring en grondige begeleiding van een content coach helpen jou als ondernemer veel tijd en geld te besparen. Ze bieden je praktische en bruikbare oplossingen als het gaat om content marketing. Ze zullen ook garanderen dat je niet dezelfde fouten maakt die ze andere bedrijven eerder hebben zien maken.

3. Morele steun en motivatie

Ieder mens heeft ‘t wel eens nodig om een complimentje te krijgen, om vol te houden én door te gaan.

Het maakt niet uit hoe zeker je bent over de content die je maakt, zelfs de kleinste twijfel kan alle vooruitgang die je hebt geboekt verpesten. Een content coach biedt morele support en motivatie.

Dankzij positieve feedback en aanpassingen tijdens het content coaching traject, motiveert een coach jou om niet alleen het werk gedaan te krijgen, maar ook om jouw eigen verwachtingen te overtreffen.

4. Een veilige plek om ideeën te verkennen

De belangrijkste taken van een coach zijn het luisteren naar ideeën, het geven van feedback en het geven van een oordeel zonder te veroordelen. Dit creëert een veilige omgeving om te brainstormen over ideeën.

Vooral in de ontwikkelingsfase van jouw content strategie kan de input van een content marketing coach helpen om het volledige aanbod aan ideeën en mogelijkheden vorm te geven tot prioriteiten waar jullie het beiden over eens zijn.

Wat coaches niet doen…

Heb jij ooit een voetbalcoach rondjes zien rennen om het veld voor zijn team, of een atletiek coach zien springen of kogelstoten voor haar atleten? Behalve het demonstreren van een specifieke techniek of vaardigheid, gebeurt dat niet. De atleet moet het werk zelf doen om uithoudingsvermogen en vaardigheden te ontwikkelen.

Een content coach kan jou verder helpen, omdat hij of zij veel ervaring heeft met het strategisch plannen en maken van content. Ze kennen de uitdagingen, frustraties die hiermee gepaard gaan en hebben in hun kennis geïnvesteerd.

Conclusie

Nu je deze blogpost tot hier hebt gelezen, is de kans groot dat je de problemen en uitdagingen over content marketing herkent.

Als dit het geval is, overweeg dan om met een content coach samen te werken. Het is misschien net wat jij mist om jouw content inspanningen tot een succes te maken. Ze leren jou de kneepjes van het vak, die jij vervolgens altijd in kunt zetten.

Een content coach zorgt voor:

  • Accountablity
  • Begeleiding
  • Morele steun en motivatie
  • Een veilige plek

Content marketing is zonder twijfel een van de meest cruciale manieren waarmee jouw bedrijf kan groeien. Dankzij kwalitatieve content en een effectieve content marketingstrategie, trek jij jouw ideale klanten naar jouw website en genereer je leads. En niet te vergeten, het geeft je een extra vaardigheid die je in elke baan of bedrijf kunt gebruiken.

Wat is content coaching

Ben jij klaar om aan de slag te gaan met een content coach?

Laten we samen jouw content strategie maken om meer website bezoekers, leads en klanten aantrekken met content die raakt, verbindt en verkoopt?

Boek vandaag nog een gratis kennismakingsgesprek.

Vond je dit artikel ‘Wat is content coaching?’ interessant, pin het op Pinterest of deel het op Facebook. Dankjewel!

Ik help zelfstandigen in de dienstverlenende sector – met focus en structuur – meer zichtbaarheid, bereik, leads en klanten te krijgen met no-nonsense content marketing.

Mijn doel: content marketing leuker, makkelijker én effectiever voor jou te maken.

Voordat ik Parmois startte, heb ik meer dan 20 jaar in de Benelux gewerkt voor een aantal gerenommeerde bedrijven actief binnen het toerisme en de hotellerie. Lees hier meer over mij.

Vind je het leuk om Parmois te volgen op Instagram? Klik dan door!

Wat is content coaching en hoe helpt \'t mijn bedrijf?Wat is content coaching en hoe helpt \'t mijn bedrijf?Wat is content coaching en hoe helpt \'t mijn bedrijf?Wat is content coaching en hoe helpt \'t mijn bedrijf?Wat is content coaching en hoe helpt \'t mijn bedrijf?
Pin
Share
Share
TAGS:content coachingcontent strategie
Delen

Misschien vind je dit ook leuk

Content marketing 2023: goede voornemens

12 december 2022

De juiste soorten marketing voor jouw bedrijf | Wed niet op één paard

23 maart 2021

4 Veelgemaakte fouten bij content planning én de oplossingen

3 november 2021
Vorig bericht
4 Soorten content die jouw online business laten groeien
Next Post
Bang om te investeren in jezelf? | 3 tips om deze angst te overwinnen
Hi, ik ben Marja - content expert en eigenaresse van Parmois. Ik help je jouw content marketing leuker, makkelijker én effectiever te maken. Lees hier meer over mij >>
    • Contact
    • Verzenden en retourneren
    • Voorwaarden webshop
    • Privacybeleid

    Copyright 2021® Parmois, ingeschreven bij de KvK Amersfoort onder nummer 66707102 Site Powered by Pix & Hue.

    Cookie time
    Om jouw gebruikerservaring te verbeteren, gebruiken wij cookies om de aanmeldgegevens te onthouden en een veilige aanmelding te bieden, statistische gegevens te verzamelen om de functionaliteit van de site te optimaliseren en inhoud te bieden die is afgestemd op uw interesses. Klik op Akkoord & Doorgaan om cookies te accepteren en direct naar de site te gaan, of lees ons Privacybeleid. Cookie settingsAKKOORD & DOORGAAN
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN