• Gratis download
  • Werk met mij
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
    • Pick my brain
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
0

Parmois

  • Gratis download
  • Werk met mij
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
    • Pick my brain
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
Podcast content repurposing
23 nov 2021
Content routines

Podcast content repurposing: haal jij het maximale uit jouw podcast content?

Pin
Share
Share

Je hebt uren besteed aan jouw podcast: zoekwoordonderzoek, research doen, opnemen, editen en het online zetten van jouw podcast. Gelukkig betaalt jouw harde werk zich uit: het aantal luisteraars groeit gestaag. Maar wat als er een manier is om jouw podcast content met nog meer mensen te delen. Het antwoord: podcast content repurposing!

In deze blogpost lees je 5 redenen waarom je jouw podcast beter ook op jouw site kunt plaatsen en hoe deze content optimaal hergebruikt. Dat wil jij toch ook?

Heel kort: wat is content repurposing?

Content repurposing (ook wel ‘content recycling’ genoemd) is bestaande content, of delen ervan, hergebruiken met het doel om het bereik ervan te vergroten – of in een nieuw format of met een andere invalshoek.

De 5 redenen voor content repurposing van jouw podcast

1. Verse content op jouw site, boost jouw SEO

2. Groei van expertstatus en geloofwaardigheid

3. Brand awareness met de ‘Rule of 7’

4. Content voor alle zintuigen

5. Het bespaart tijd

1. Verse content op jouw site, boost jouw SEO

Google vindt het fijn als er met grote regelmatig nieuwe content op jouw website geplaatst wordt. Jouw website is het middelpunt van jouw marketing eco-systeem [+link].

Hoe zonde is het dan als jij…

  • jouw podcast daar niet publiceert?
  • geen blogpost of show notes van jouw podcast maakt?
  • geen zoekwoordonderzoek doet voor de titel en blogpost?

Want na veel Nederlandse sites bekeken te hebben, constateerde ik het volgende:

  • De podcast staat vaak alleen gepubliceerd op de diverse podcast players, zonder link naar de website.
  • De titel niet geoptimaliseerd is op zoekwoorden.
  • Er geen teaser staat – laat staan geoptimaliseerd voor SEO – waarom men zou moeten luisteren.
  • Als de podcasts al vermeld staan op de eigen website, alleen de link naar de podcast vermeld staat, zonder aanmoediging waarom men het zou moeten luisteren.
  • De SEO geoptimaliseerde blogpost of shownotes ontbreken – de tekst-variant op zoekwoorden) bijgeplaatst.

Onderschat nooit het belang van SEO, jouw niet-betaalde zoekresultaten in de zoekmachines. Want je raadt ’t al… wanneer we iets willen weten, dan gaan we naar Google.

Als jij besluit jouw podcast content te hergebruiken voor een blog, dan kun je deze post optimaliseren op zoekwoorden om zo gevonden te worden in Google.

Zo komt de blogpost-variant van jouw podcast content naar voren in de organische zoekresultaten. Plus, je kunt links plaatsen naar andere blogposts op jouw website, wat weer een signaal is van autoriteit voor Google.

Omdat mensen op zoek zijn naar antwoorden over jouw onderwerp, heb je een betere kans om ontdekt te worden via de blogpost/show notes. Extra eye balls voor jouw content dus!

2. Groei van expertstatus en geloofwaardigheid

Je kiest jouw podcast onderwerpen omdat je een expert bent op dit gebied en je hier veel kennis over kunt delen of bijdragen aan discussies. Mensen zien je hierdoor als een expert en als thought leader in jouw vakgebied.

Wanneer jij jouw podcast hergebruikt, vind je nieuwe en creatieve manieren om dezelfde boodschap te communiceren. Het herhalen van jouw adviezen, meningen en ideeën op verschillende manieren laten jouw kennis en expertise zien, wat je helpt met het bouwen van geloofwaardigheid en autoriteit.

3. Brand awareness met de ‘Rule of 7’

Ken jij de ‘Rule of 7’ van Dr. Jeffrey Lant – een beroemde marketing expert? Deze stelt dat mensen minimaal 7 keer met jouw bedrijf in aanraking moeten komen voordat ze actie ondernemen.

Het repurposing van jouw podcast content voor meerdere kanalen is dus de beste manier om aan deze regel te voldoen en jouw publiek te laten groeien.

Consistent jouw content zien op hun social media feeds of zoekresultaten bouwt vertrouwen en leidt uiteindelijk ertoe dat je jouw content onder de aandacht brengt.

4. Content voor alle zintuigen

Mensen leren en consumeren content op verschillende manieren – sommige mensen lezen liever, anderen kijken of luisteren liever. De ene person is namelijk visueler ingesteld dan de ander, waardoor deze persoon een duidelijke voorkeur heeft voor beeld.

Dat is waarom content repurposing naar verschillende formats zo belangrijk is. Een podcast alleen kan nooit iedereen aanspreken, een hergebruikte podcast wel. Zo zorgt content repurposing voor meer en nieuw bereik bij verschillende doelgroepen.

5. Content repurposing van jouw podcast bespaart tijd

Dag in dag uit, week in week uit content maken dat kost je veel tijd, die je waarschijnlijk niet hebt. Dus waarom zou je niet het maximale halen uit jouw podcast content waarvoor je al het werk al gedaan hebt?

Dat kost altijd minder tijd, dan het wiel keer op keer opnieuw uitvonden.

Conclusie

Wanneer jij jouw audio-content aanvult met blogposts vergroot je jouw zichtbaarheid door meer kanalen te gebruiken, stimuleer je jouw SEO-resultaten en autoriteit als expert.

Mijn tips:

  • Jouw website is jouw middelpunt van jouw marketingsysteem, zorg dat daar alle content ook te vinden is.
  • Begin met zoekwoordonderzoek.
  • Vermeld dit zoekwoord in jouw podcast, de titel.
  • Schrijf een teaser waarom mensen naar jouw podcast zouden moeten luisteren – met zoekwoord uiteraard.
  • Schrijf een zoekwoordvriendelijke blogpost of show notes en publiceer het op jouw site samen met een link naar de podcast. Dan bied je mensen alsnog de keuze: of lezen, of luisteren.
Podcast content repurposing P1

Vond je dit artikel over podcast content repurposing nuttig? Sharing is caring… deel het, zodat jouw netwerk ook succesvol hun content kan plannen.

Pin het op Pinterest of deel het op Facebook. Dankjewel!

Ik help zelfstandigen in de dienstverlenende sector – met focus en structuur – meer zichtbaarheid, bereik, leads en klanten te krijgen met no-nonsense content marketing.

Mijn doel: content marketing leuker, makkelijker én effectiever voor jou te maken.

Voordat ik Parmois startte, heb ik meer dan 20 jaar in de Benelux gewerkt voor een aantal gerenommeerde bedrijven actief binnen het toerisme en de hotellerie. Lees hier meer over mij.

Vind je het leuk om Parmois te volgen op Instagram? Klik dan door!

Podcast content repurposing: haal jij het maximale uit jouw podcast content?Podcast content repurposing: haal jij het maximale uit jouw podcast content?Podcast content repurposing: haal jij het maximale uit jouw podcast content?Podcast content repurposing: haal jij het maximale uit jouw podcast content?
Pin
Share
Share
TAGS:blogcontent repurposingpodcast
Delen

Misschien vind je dit ook leuk

Stop met content maken

10 februari 2022

Een blog schrijven: HOE doe je dat?

16 mei 2022

Nooit meer zonder content ideeën

2 februari 2022
Vorig bericht
De klantreis: 8 fases die jouw klant doorloopt voordat hij bij je koopt
Next Post
Content marketing 2022: goede voornemens
Hi, mijn naam is Marja. Leuk dat je mijn blog leest! Heb je vragen, opmerkingen of is er een onderwerp waarover je meer wilt lezen? Laat het me weten via de mail!

Instagram

🔥 New freebie alert 🔥

Ben jij nog op zoek naar een content planner die je helpt om consistenter én strategischer te zijn met jouw content?

Download dan snel mijn no-stress content maandplanner.  Link in bio

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #contentplanner
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
🔥 New freebie alert 🔥 Ben jij nog op zoek naar een content planner die je helpt om consistenter én strategischer te zijn met jouw content? Download dan snel mijn no-stress content maandplanner. Link in bio #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #contentplanner
3 weken geleden
View on Instagram |
1/5
Voorbij zijn de dagen dat het verstandig of zelfs maar mogelijk is om overal aanwezig te zijn met jouw content.

Veel verstandiger is het om keuzes te maken.

Als het op kiezen aankomt, hanteer ik graag de EASE-benadering.

Dat is mijn ezelsbruggetjes om de enige 4 content platformen of strategie te onderscheiden waarop jij je zou moeten focussen voor een goede content strategie die resultaten oplevert.

E – staat voor expertise, expert content komt meestal in de vorm van een blog, podcast of video, die OP je eigen website staat (gratis).

A – staat voor aantrekken, wat verwijst naar één platform dat is ontworpen om meer ogen op jouw content en expertise te vestigen.  Denk aan Pinterest (gratis), adverteren op social media en/of pinterest en SEA.

S – staat voor sales en verwijst naar die ene strategie om jouw aanbod te verkopen. Voorbeelden: een evergreen sales funnel (gratis) of lanceringen (gratis) .

E – staat voor engagement en daarmee bedoel ik dat ene platform (zonder kosten) waar je de dialoog aan kunt gaan met jouw (ideale) klanten. Enkele voorbeelden zijn Instagram, Facebook en LinkedIn. 

Als je voor iedere letter één platform kiest en hier jouw tijd en aandacht aan besteedt dan ga je zeker resultaat zien.

Je zult zien dat je veel consistenter werkt, dan wanneer je jouw aandacht verdeelt over tig verschillende platformen en strategieën.

Dus op welke platformen ga jij all-in?

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #zzp #zzper
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Voorbij zijn de dagen dat het verstandig of zelfs maar mogelijk is om overal aanwezig te zijn met jouw content. Veel verstandiger is het om keuzes te maken. Als het op kiezen aankomt, hanteer ik graag de EASE-benadering. Dat is mijn ezelsbruggetjes om de enige 4 content platformen of strategie te onderscheiden waarop jij je zou moeten focussen voor een goede content strategie die resultaten oplevert. E – staat voor expertise, expert content komt meestal in de vorm van een blog, podcast of video, die OP je eigen website staat (gratis). A – staat voor aantrekken, wat verwijst naar één platform dat is ontworpen om meer ogen op jouw content en expertise te vestigen. Denk aan Pinterest (gratis), adverteren op social media en/of pinterest en SEA. S – staat voor sales en verwijst naar die ene strategie om jouw aanbod te verkopen. Voorbeelden: een evergreen sales funnel (gratis) of lanceringen (gratis) . E – staat voor engagement en daarmee bedoel ik dat ene platform (zonder kosten) waar je de dialoog aan kunt gaan met jouw (ideale) klanten. Enkele voorbeelden zijn Instagram, Facebook en LinkedIn. Als je voor iedere letter één platform kiest en hier jouw tijd en aandacht aan besteedt dan ga je zeker resultaat zien. Je zult zien dat je veel consistenter werkt, dan wanneer je jouw aandacht verdeelt over tig verschillende platformen en strategieën. Dus op welke platformen ga jij all-in? #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #zzp #zzper
3 weken geleden
View on Instagram |
2/5
Wil jij consistente content maken?

Lees dan mijn laatste blogpost, hierin geef ik je 3 simpele tips hoe je het volhoudt om regelmatig content te posten. Je vindt de link in mijn bio.

PLUS download jouw exemplaar van de no-stress content maandplanner.

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Wil jij consistente content maken? Lees dan mijn laatste blogpost, hierin geef ik je 3 simpele tips hoe je het volhoudt om regelmatig content te posten. Je vindt de link in mijn bio. PLUS download jouw exemplaar van de no-stress content maandplanner. #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
3 weken geleden
View on Instagram |
3/5
Kijk, daar doe ik het voor 💪.

Dankjewel, Kim van @kimesther_PMU 🥰

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Kijk, daar doe ik het voor 💪. Dankjewel, Kim van @kimesther_PMU 🥰 #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
4 weken geleden
View on Instagram |
4/5
Maandag tip: leer van de 'fouten' van anderen 😀

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #onderne
Maandag tip: leer van de 'fouten' van anderen 😀

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #onderne
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Maandag tip: leer van de 'fouten' van anderen 😀 #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #onderne
4 weken geleden
View on Instagram |
5/5
Volg Parmois op Instagram
  • Contact
  • Verzenden en retourneren
  • Voorwaarden webshop
  • Privacybeleid

Copyright 2021® Parmois, ingeschreven bij de KvK Amersfoort onder nummer 66707102 Site Powered by Pix & Hue.

Cookie time
Om jouw gebruikerservaring te verbeteren, gebruiken wij cookies om de aanmeldgegevens te onthouden en een veilige aanmelding te bieden, statistische gegevens te verzamelen om de functionaliteit van de site te optimaliseren en inhoud te bieden die is afgestemd op uw interesses. Klik op Akkoord & Doorgaan om cookies te accepteren en direct naar de site te gaan, of lees ons Privacybeleid. Cookie settingsAKKOORD & DOORGAAN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN