• Download jouw gratis content maandplanner
  • ChatGPT Content OS
  • Werk met mij
    • Content creatie en Chat GPT: bespaar uren tijd
    • Pick my brain
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
  • DIY marketing modules
    • Content creatie en Chat GPT: bespaar uren tijd
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
0

Parmois

  • Download jouw gratis content maandplanner
  • ChatGPT Content OS
  • Werk met mij
    • Content creatie en Chat GPT: bespaar uren tijd
    • Pick my brain
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
  • DIY marketing modules
    • Content creatie en Chat GPT: bespaar uren tijd
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
Content schrijven
20 mei 2021
Content routines

Content schrijven wanneer je écht geen tijd hebt

Pin
Share
Share

Ik heb geen tijd om content te schrijven: ik hoor het zo vaak van solopreneurs. Ze weten dat een blog schrijven meer bezoekers naar een website trekt. Tegelijkertijd geven ze aan zelf geen blog te schrijven vanwege gebrek aan tijd. In deze post vind je 3 tips waarmee je tijd wint.

Ik snap het! Het is ook moeilijk om de tijd te nemen om content te maken. Zeker omdat je als solo-ondernemer al zoveel petten op hebt. Dan heb ik het nog niet eens over dat schrijven voor sommige mensen schrijven niet iets vanzelfsprekends is. Maar ook al is dat wel het geval, dan heb je nog te maken met je werk en andere verplichtingen. Uiteindelijk zitten er maar 24 uur in een dag.

Hieronder geef ik je 3 actiegerichte tips die je helpen tijd te besparen bij het maken van jouw content. Ik heb het dus niet over content batching of het gebruiken van planning tools. Beide zijn natuurlijk altijd goed om in te zetten.

Maar eerst… Voordat je begint met schrijven: doe onderzoek. Wanneer je dit tijdens het schrijven doet, verspil je onnodig tijd. Je gaat heen en weer tussen 2 activiteiten, die alletwee zo meer tijd in beslag nemen dan nodig. Door het van tevoren te doen weet je meteen wat je wilt gaan schrijven.

Tip 1 Praat tegen jezelf

Stel je staat je webshopbestellingen in te pakken en je hoofd loopt om van gedachten. Praat het dan van je af via jouw smartphone, letterlijk én neem het op! Dit kunnen to do’s zijn, maar ook jouw eerste aanzet voor een blog.

Vervolgens kun je het audiobestand omzetten met een app van audio naar tekst (google ‘audio naar tekst omzetten’ er zijn zoveel mogelijkheden). In no time heb jij een transcript in handen.

Natuurlijk ziet dit er niet altijd perfect uit, maar de fouten kun je eenvoudig wijzigen. Je voorkomt in ieder geval dat je naar een leeg beeldscherm zit te staren wanneer je wilt beginnen. Jouw richting is bepaald

Gebruik je Google Documenten via Chrome? Dan kun je heel makkelijk tegen jouw laptop praten en wordt de tekst voor je getypt. Je vindt deze optie onder het vervolgkeuzemenu “Extra”. Knop indrukken en je ziet de tekst verschijnen.

Tip 2 Denk aan de 5 W’s

De 5 W’s: wie, wat, waar, wanneer, waarom. Het is een oud journalistiek principe, maar nog steeds van toepassing. Zorg ervoor dat je een algemeen idee hebt hoe je de vragen kunt beantwoorden en ga aan de slag. Het is de tip die de meeste tijd bespaart.

TIP Voor online content gebruik je liever deze volgorde: wie, waarom, wat, waar, wanneer.

Wie: altijd de persoon voor wie jouw blog bedoeld is (jouw doelgroep)

Waarom: jouw lezer is hier met een reden. Ze scrollen niet naar de derde alinea om er dan pas achter te komen of jij hun probleem kunt oplossen.

Wat: Kort door de bocht hebben we het hier over de alinea’s 3 tot en met 5. Hier geef je antwoord op de vraag.

Waar: Als je een fysieke locatie hebt, kun je hier meer over vertellen. Ben je online, beschrijf dan de stap die je wilt dat de lezer neemt, de zogenaamde call-2-action. Hier staat dan een link achter.

Wanneer: Als het om een online bedrijf gaat, dan wil je dat mensen nu op de link klikken. Heb je een fysieke winkel, nodig mensen dan uit om langs te komen voor een speciale aanbieding of een demonstratie van een specifiek product.

Tip 3 Gebruik een sjabloon

Consistentie is voor alles van cruciaal belang en het maken van content is daarop geen uitzondering. Door jezelf een contentroutine aan te leren, word je steeds sneller.

De voordelen van een template – naast tijdwinst:

  • Jouw content krijgt structuur.
  • Het is ook een checklist die ervoor zorgt dat je niks mist.
  • Je optimaliseert jouw content voor SEO en leesbaarheid.

Creëer jouw eigen content methode, waarmee je het maximale uit jouw content haalt!

Veel plezier met content maken!

Content schrijven

Vond je dit artikel ’Content schrijven wanneer je écht geen tijd hebt’ nuttig? Pin het op Pinterest of deel het op Facebook. Dankjewel!

Ik verzorg de operationele en strategische marketing voor dienstverlenende ondernemers in de vorm van marketingabonnementen. Daarnaast heb ik specifiek voor eigenaren van kleine bedrijven een aantal doe-het-zelf marketing modules ontwikkeld. Mijn doel: marketing leuker, makkelijker en effectiever voor jou te maken.

Voordat ik Parmois startte, heb ik meer dan 20 jaar in de Benelux gewerkt voor een aantal gerenommeerde bedrijven actief binnen het toerisme en de hotellerie. Lees hier meer over mij.

Vind je het leuk om Parmois te volgen op Instagram? Klik dan door!

Content schrijven wanneer je écht geen tijd hebt
Pin
Share
Share
Delen

Misschien vind je dit ook leuk

Consistent content maken: 3 eenvoudige tips die voor meer consistentie zorgen

31 oktober 2022

Een blog schrijven: HOE doe je dat?

16 mei 2022

Scoren met jouw blog: 22 tips & tricks

26 april 2021
Vorig bericht
Scoren met jouw blog: 22 tips & tricks
Next Post
Een marketingplan maken: juist belangrijk voor eigenaren van kleine bedrijven en eenmanszaken
Hi, ik ben Marja - content expert en eigenaresse van Parmois. Ik help je jouw content marketing leuker, makkelijker én effectiever te maken. Lees hier meer over mij >>
    • Contact
    • Verzenden en retourneren
    • Voorwaarden webshop
    • Privacybeleid

    Copyright 2021® Parmois, ingeschreven bij de KvK Amersfoort onder nummer 66707102 Site Powered by Pix & Hue.

    Cookie time
    Om jouw gebruikerservaring te verbeteren, gebruiken wij cookies om de aanmeldgegevens te onthouden en een veilige aanmelding te bieden, statistische gegevens te verzamelen om de functionaliteit van de site te optimaliseren en inhoud te bieden die is afgestemd op uw interesses. Klik op Akkoord & Doorgaan om cookies te accepteren en direct naar de site te gaan, of lees ons Privacybeleid. Cookie settingsAKKOORD & DOORGAAN
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN