Content marketing 2023: goede voornemens
Heb jij ze? Goede voornemens voor jouw content marketing in 2023? Helaas sneuvelen de meeste voornemens al snel. Overenthousiast starten we van alles en hebben we veel goede ideeën.
Iets wat ik vaak (ook tegen mezef zeg) is less is more. Want uiteindelijk draait het niet om hoeveel projecten je start of je tot halverwege komt. Het draait om de projecten die je afrondt. Prioriteiten stellen, mentale focus, jouw tijd en energie erin steken.
Er zijn een paar goede content voornemens die ik iedere keer zie terugkomen bij de coaches die ik spreek:
-
- Consistenter worden met mijn content
-
- Als expert gezien worden door mijn content
-
- Meer leads en klanten aantrekken met mijn content
Stel ik zou nu een koffie met je drinken in een leuk cafeetje en je deelt deze voornemens met me en je vraagt mijn mening… dan zou dit mijn reactie zijn.
Goed voornemen 1: Consistenter worden met mijn content
De eerste stap om consistentie in jouw bedrijf te creëren, zeker met jouw content, is om te bepalen wat consistentie betekent in jouw bedrijf.
Bekijk welke marketingkanalen je momenteel gebruikt en van plan bent te gebruiken. Zijn er kanalen die je zelden tot nooit gebruikt ondanks je beste bedoelingen? Stop ermee. Het is beter om je te concentreren op een paar die je consequent kunt onderhouden, dan om alles te proberen.
De enige uitzondering is jouw nieuwsbrief/maillijst, het belangrijkste kanaal dat je hebt en een van jouw belangrijkste bedrijfsmiddelen.
Bij het bepalen van de marketingkanalen die je in wilt gaan zetten, kun je gebruik maken van het C.A.R.E. content model. Het helpt je met consistenter content maken door het aantal marketing kanalen dat je gebruikt te verminderen.
Het C.A.R.E. model staat voor de 4 verschillende types content platformen – of content kanalen – die iedere ondernemer zou moeten overwegen:
-
- Core platform – 1 eigen platform (jouw website) waar je jouw expert content deelt met jouw publiek
-
- Attraction platform– 1 platform waarmee je nieuwe mensen naar jouw website aantrekt
-
- Results platform – 1 platform of strategie voor het verkopen van jouw aanbod
-
- Engagement platform – 1 platform voor het contact onderhouden en communiceren met jouw volgers
Als je eenmaal jouw content kanalen hebt bepaald, die je consequent kunt onderhouden, bepaal dan per kanaal hoe vaak je daar content gaat publiceren.
Wat ik consistent vind is misschien niet jouw versie. Zorg dus dat je echt helder krijgt wat voor jou, je levensstijl en jouw bedrijf zal werken. Er is geen goed of fout, maar alles draait om met regelmaat goede content te posten.
Mijn tip… Begin met een lager en realistisch aantal berichten dat je makkelijk kunt onderhouden. Verhoog de frequentie pas als je daar zin in hebt, zeker als je net bent begonnen met je bedrijf of met het maken van content.
Zeggen dat je elke dag gaat bloggen terwijl het je in het verleden amper een keer per week lukte? Geen goed idee…
Wil jij 2023 beginnen met strategisch geplande content? Download dan de no-stress content maandplanner.
Goed voornemen 2: Als expert gezien worden door mijn content
De beste tip om jezelf als expert te profileren is dienstbaar zijn. Klinkt eenvoudig en is het ook. Als jij bij ieder stuk content wat je maakt jouw volgers of publiek een dienst wilt bewijzen, dan zal de overgang van amateur naar expert zeer snel gaan.
Verzeker jezelf dat je bij elk stuk content wat je maakt of het daadwerkelijk een dienst verleent. Gaat het over iets waar jouw ideale klanten en klanten mee worstelen én biedt het een oplossing?
Goed voornemen 3: Meer leads en klanten aantrekken met mijn content
Soms is het moeilijk om te bepalen welke van jouw activiteiten de meeste business opleveren. Zeker als je de ‘op hoop van zegen’ methode toepast.
Maar door het toepassen van een minimalistische content strategie, ga je gegarandeerd meer zichtbaarheid, waardering en omzet genereren.
Hou altijd voor ogen dat je een eigen coachingspraktijk hebt, je bent geen blogger. Dat betekent dat je al jouw content anders moet benaderen.
Alle gratis content die je maakt moet een preview of een teaser zijn of direct gerelateerd zijn aan de diensten die jij levert met jouw praktijk. Dit betekent dat jouw betaalde aanbod de volgende logische stap moet zijn, zodra een lezer klaar is met het lezen of implementeren van jouw gratis content.
Zo is mijn freebie – de no-stress content maandplanner – de opmaat naar de Content collection cursus.
Check welke freebies je momenteel allemaal aanbiedt.
Op welk betaald aanbod sluit jouw freebie het beste aan? Als je een vervolg e-mailreeks zou sturen naar iemand die zojuist jouw freebie heeft gedownload, zou het betaalde aanbod aan het einde van de reeks hen dan verrassen?
Ja? Kijk dan nog eens welke freebie je écht zou moeten aanbieden waarmee je een lijst met gekwalificeerde geïnteresseerden kunt opbouwen. Met gekwalificeerd bedoel ik dat diegenen die door zich in te schrijven voor jouw freebie, óók geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw betaalde aanbod.
Laat je niet gek maken door content!
Sta jezelf toe om een nieuw begin te maken met jouw content marketing in 2023 (het is tenslotte bijna een nieuw jaar!). Concentreer je op het consistenter worden met het maken van jouw content, jezelf te positioneren als de go-to-expert en meer te verkopen. Door de kleine dingen te schrappen en je te concentreren op een paar grote dingen, zul je resultaten zien.
Vond je dit artikel over goede content voornemens nuttig? Sharing is caring… deel het, zodat jouw netwerk ook succesvol content kan maken.
Pin het op Pinterest of deel het op Facebook. Dankjewel!
Ik help zelfstandigen in de dienstverlenende sector – met focus en structuur – meer zichtbaarheid, bereik, leads en klanten te krijgen met no-nonsense content marketing.
Mijn doel: content marketing leuker, makkelijker én effectiever voor jou te maken.
Voordat ik Parmois startte, heb ik meer dan 20 jaar in de Benelux gewerkt voor een aantal gerenommeerde bedrijven actief binnen het toerisme en de hotellerie. Lees hier meer over mij.
Vind je het leuk om Parmois te volgen op Instagram? Klik dan door!