2016 Content Letterlijk en figuurlijk

2016: Content | Letterlijk en figuurlijk

December is natuurlijk hét uitgelezen moment om even terug te kijken naar 2016. Maar ook een heel goed moment om vooruit te kijken naar 2017. Begon 2016 nogal lastig voor me, gelukkig keerden mijn kansen. Nadat ik besloten had om naar mijn hart te luisteren, keerden mijn drive, energie en enthousiasme weer terug. Ik zei gedag tegen een internationale baan met lieve collega’s. Per 1 september zei ik ‘Hallo’ tegen mijn Parmois-avontuur en ‘onzekere’ tijden.

Maar dat laatste viel reuze mee. Ik ben een ontzettende geluksvogel: al snel had ik meerdere klanten, die actief zijn in verschillende branches: beauty, meubels, ICT, telefonie, bloemen, hotellerie en toerisme. Mijn klantenbestand is nogal divers, op z’n zachtst uitgedrukt. Een paar dingen hebben ze echter allemaal gemeen: ze staan voor hun business en gáán voor hun business. Stuk voor stuk zijn het allemaal hardwerkende ondernemers, die houden van hun vak. Wat is motiverender dan dat?

Iedere dag vliegt voorbij. De nadruk van mijn huidige werkzaamheden ligt bij SEO vriendelijke content schrijven, meer dan ik vantevoren had kunnen vermoeden. Het valt me op dat de behoefte aan teksten bij deze ondernemers heel groot is, of het nu hun website, nieuwsbrieven of flyers betreft. Naast content creatie is er ook nog voldoende tijd om actief mee te denken, te brainstormen, sparren en WordPress sites te maken.

Aan een ding moet ik wel wennen: nieuwe business vinden. Niet zo zeer aan het ‘onzekere aspect’ ervan, maar meer dat ik ‘tegen mijn natuur’ in moet gaan. Leerzaam is het absoluut, maar ik ben een marketeer en geen verkoper. Nu komen de klanten vooralsnog uit mijn netwerk, of het netwerk van mijn netwerk, maar er komt een moment… Vandaar dat ik iedere week tijd in plan om lijntjes uit te zetten. Wie wil oogsten, moet zaaien ;P

Natuurlijk zijn er ook zaken waaraan ik totaal niet hoef te wennen: geen files, geen woon-werk verkeer, geen vaste meetings. Ik heb de vrijheid te werken wanneer en waar ik wil, luxer kan het niet. Die ontwikkeling neem ik graag mee naar 2017.

2017: HERE I COME

Ik heb zin in 2017, de volgende zaken staan alvast op mijn lijstje:

  • Lekker doorgaan met mijn werk voor de klanten, zodat zij happy zijn, dat is het belangrijkste
  • Een SEO opleiding volgen van 6 maanden tot officieel gecertificeerd SEO Specialist. Tenminste, als ik slaag voor het examen, maar ik ga uit van het positieve.
  • Ik wil graag de diversiteit van mijn klantportfolio nog wat vergroten met klanten binnen de volgende branches: makelaardij, kapsalon, kledingzaak, restaurant, beauty…
  • Op 1 september mijn 1-jarig bestaan vieren
  • Maar boven alles hoop ik volgend jaar, net als dit jaar, weer te kunnen genieten van een gezond, liefdevol, gezellig en gelukkig nieuw jaar.

Mijn laatste punt is ook meteen mijn wens voor jou. Ik wens je een 2017 met oneindig veel gezondheid, liefde, geluk en plezier!

Hopelijk blijf je Parmois Marketing & Communicatie ook volgend jaar weer volgen en als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag ;P

XoXo

Vorig bericht
Verwend nest
Next Post
6 maanden Parmois | Een voortgangsgesprek met ‘me, myself and I’.