• Gratis download
  • Werk met mij
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
    • Pick my brain
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
0

Parmois

  • Gratis download
  • Werk met mij
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
    • Pick my brain
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
Marketing uitbesteden
17 jun 2020
Parmois, Strategie

Eenmanszaak: marketing uitbesteden of zelf doen?

Pin
Share
Share

Doe jij je eigen marketing of ga jij jouw marketing uitbesteden? Dát is een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen. Uiteraard wil je jouw marketing het liefste zelf doen. Tenminste…als je iets met marketing hebt én er tijd voor hebt, want wie kent jouw bedrijf nu het beste?

De realiteit is echter dat je vaak overdag al zo ontzettend druk bent in jouw bedrijf en ’s avonds gaat het gewoon door. Tegen de tijd dat je gekookt en gegeten hebt en eindelijk zit met een kop koffie of thee, dan is het al 20.00 uur. Nog even snel het journaal kijken… Dan hebben we het nog niet eens over de kinderen naar bed brengen, de sportschool of de dag doornemen met je partner. Nee, het komt wel een andere keer… Jammer, maar o zo begrijpelijk.

Waarom ben jij destijds eigenlijk klant geworden?

Pas vroeg ik aan mijn allereerste klant ‘Waarom heb jij destijds eigenlijk besloten om jouw marketing bij mij uit te besteden?’. Natuurlijk weet ik waarom ze dat gedaan heeft, maar eens in de zoveel tijd is het nuttig om te checken hoe de redenen kunnen veranderen.

Naast het bovenstaande argument van overdag druk zijn en er ’s avonds geen energie meer voor hebben, noemde ze de volgende redenen:

  • Ik ben dyslectisch
  • Het zit wel in mijn hoofd, maar het is moeilijk om eruit te krijgen zoals ik het wil
  • Ik doe er vervolgens uren over en dan ziet het er nog niet uit hoe ik het wil, dus laat ik het maar
  • Van sommige dingen weet ik ook écht niet hoe het werkt
  • Omdat ik de tijd niet heb of neem is het vaak hap-snap in plaats van iets structureels

‘Tot op de dag van vandaag, ben ik blij met iedere euro die ik bij jou besteed. Omdat ik weet dat het geregeld wordt, je meedenkt, dat het er mooi uit ziet, in lijn met wat ik voor ogen heb met mijn zaak. Ik hoef me geen seconde meer zorgen te maken, ik weet namelijk dat het allemaal doorgaat.

Al zou ik al naar de kostenkant moeten kijken, dan houd ik dit marketing abonnement, want ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar de oude situatie waar ik alles zelf probeerde te doen’.

Mooie woorden, waarvoor ik uiteraard heel dankbaar ben. Dankjewel, Marjoleine van Pedimentis-Beauté!

De gemene deler

Zo zie je dat er verschillende pijnpunten cq problemen zijn waarom een klant voor je kiest en besluit tot marketing uitbesteden. Stel ik dezelfde vraag aan andere klanten, dan krijg ik 100% zeker andere antwoorden. Maar ik durf te stellen dat een van de volgende zaken altijd genoemd zal worden:

  • Gebrek aan tijd (er zitten maar 24 uur in een dag)
  • Gebrek aan kennis
  • Gebrek aan structuur
  • Geen affiniteit met marketing

Terwijl iedereen 100% overtuigd is van het belang van goede en structurele marketing om meer zichtbaarheid en omzet te genereren.

Waarom besteedt dan niet iedereen zijn marketing uit?

Omdat er ook ondernemers zijn die het – heel goed – zelf kunnen en het op kunnen brengen er tijd voor te reserveren in hun drukke agenda. Simpelweg omdat ze het leuk vinden om te doen én weten hoe ze het moeten doen. Waarom zou je dan marketing uitbesteden?

Bezwaren

Natuurlijk is er regelmatig het bezwaar van geld. ‘Ik kan jou toch helemaal niet betalen’. Het klopt dat voor niets de zon opgaat. Jij behandelt jouw klanten ook niet gratis in jouw salon of jij geeft ook geen gratis coachingstraject weg. Ik doe dat ook niet.

Ik geef de voorkeur aan een ander perspectief. Wat is het jou waard dat jouw probleem of zorg snel en adequaat opgelost wordt? Vind jij het jezelf en je bedrijf waard? Ben je bereid om te investeren in:

  • Meer gemoedsrust
  • Meer quality time
  • Meer zichtbaarheid (social media, website, blogs)
  • Meer structuur
  • Hogere kwaliteit
  • Meer groei
  • En boven alles… Gemak

Ja maar…. Ik ben een eenmanszaak. Juist dán zou je moeten overwegen sommige zaken uit te besteden. Je kunt niet alles zelf doen en dan kun je maar beter focussen op jouw expertise. Dat is immers waar jouw zaak om draait. De eerste beslissing die ik nam toen ik voor mezelf begon: een boekhoudster inhuren voor mijn administratie, BTW en belastingaangifte. Waarom?

  • Ik heb er geen tijd voor. Beter gezegd: ik maak er liever de tijd niet voor, ik werk liever voor mijn klanten
  • Het is niet mijn beste tak van sport
  • Zij is een expert op haar vakgebied
  • Zij is op de hoogte van de laatste ins & outs op haar gebied

I’m worth it… en sterker nog, ik durf te stellen te stellen dat zij mij geld oplevert!

‘Ik heb geen budget om te adverteren’. Marketing is wat anders dan adverteren, je hoeft niet te adverteren om jouw marketing goed op orde te hebben. Een marketingplan, een up-to-date website, een nieuwsbrief, een blog, een leaflet, social media posts, een to-the-point offerte, landingpages enzovoorts. Allemaal zaken die onder marketing vallen. Je kunt adverteren wat je wilt, maar als je de basis niet op orde hebt, dan zal het weinig effect hebben.

Kan ik dan niet beter iemand aannemen?

Ja, dat kan natuurlijk altijd, afhankelijk van de hoeveelheid werk kun je een vacature creëren voor een parttime of fulltime functie. Een fulltime salaris voor een marketing medewerker is ongeveer € 2500 per maand, voor een Marketing Manager moet je al snel aan € 4000 of meer denken. Tel daar nog 8% vakantiegeld bij op, plus 30% premies die je af moet dragen. Bij ziekte moet je doorbetalen. Au, dat loopt best in de papieren.

Opeens klinkt marketing uitbesteden aan een ervaren marketing freelancer wellicht aantrekkelijker, want:

  • Je betaalt het overeengekomen tarief of abonnementsgeld
  • Je hoeft geen premies af te dragen
  • BTW kun je aftrekken
  • Je huurt een expert in, die gewend is om dingen snel op te pakken en op de hoogte is van de laatste trends

Wil jij weten wat jouw mogelijkheden bij Parmois zijn voor het uitbesteden van jouw marketing? Lees ook eens de informatie over de 3 Parmois marketing abonnementen, die een oplossing voor ieder budget bieden.

Blijf het Parmois marketingblog volgen voor meer informatie over SEO en content marketing. Iedere werkdag post ik op Instagram. Leuk als je me daar volgt!

Blue Online Education YouTube Display Ad
Pin
Share
Share
TAGS:marketing outsourcenmarketing uitbesteden
Delen

Misschien vind je dit ook leuk

Verwend nest

1 november 2016

SEO | Spontaniteit, energie en optimisme

2 januari 2018

Duimen maar…

7 april 2017
Vorig bericht
5 SEO Tips voor 2020-2021
Next Post
5 goede redenen voor een marketingplan
Hi, mijn naam is Marja. Leuk dat je mijn blog leest! Heb je vragen, opmerkingen of is er een onderwerp waarover je meer wilt lezen? Laat het me weten via de mail!

Instagram

We hebben ‘t allemaal wel eens meegemaakt toch? Je zit vast en je schiet geen meter op… Wat nou als er een vraagbaak zou zijn waar je met al jouw (content) marketing vragen terecht zou kunnen?

Het voorkomt dat je:

👉 Gedemotiveerd raakt.
👉 Je het opgeeft. 
👉 Uiteindelijk niks meer aan jouw (content) marketing, waardoor jouw kans op nieuwe volgers en klanten minimaal wordt.

Voor diegenen die dit herkennen is er de Pick my brain 🧠 sessie – dit is hoe het werkt:

1️⃣ – Nadat je jouw sessie online geboekt hebt, ontvang je een bevestiging met een link om de Zoom of Skype sessie in te plannen op een moment dat het ons beiden schikt.

2️⃣ – In een aparte mail stuur ik jou het Parmois Quick scan formulier, zodat ik jou en jouw bedrijf beter leer kennen. Hierin geef je ook jouw specifieke probleem/vraagstuk aan.

3️⃣ -  Ik bereid me voor en tijdens onze call gaan we aan de slag met de oplossing van jouw probleem en geef ik je handige tips & tricks – gebaseerd op mijn jarenlange ervaring

4️⃣ – 10 dagen na onze call neem ik telefonisch contact met je op. Heb je de besproken zaken op kunnen pakken? Tóch nog iets onduidelijk? Dan nemen we het nog even door. Geen probleem! 

Bespaar jezelf een hoop tijd, geld en frustratie en investeer gericht in jouw (content) marketing. Dan kun je daarna concreet aan de slag.

Works every… single… time!

Wil je meer weten? Stuur me een DM!

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper #samenwerken #zzp
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
We hebben ‘t allemaal wel eens meegemaakt toch? Je zit vast en je schiet geen meter op… Wat nou als er een vraagbaak zou zijn waar je met al jouw (content) marketing vragen terecht zou kunnen? Het voorkomt dat je: 👉 Gedemotiveerd raakt. 👉 Je het opgeeft. 👉 Uiteindelijk niks meer aan jouw (content) marketing, waardoor jouw kans op nieuwe volgers en klanten minimaal wordt. Voor diegenen die dit herkennen is er de Pick my brain 🧠 sessie – dit is hoe het werkt: 1️⃣ – Nadat je jouw sessie online geboekt hebt, ontvang je een bevestiging met een link om de Zoom of Skype sessie in te plannen op een moment dat het ons beiden schikt. 2️⃣ – In een aparte mail stuur ik jou het Parmois Quick scan formulier, zodat ik jou en jouw bedrijf beter leer kennen. Hierin geef je ook jouw specifieke probleem/vraagstuk aan. 3️⃣ - Ik bereid me voor en tijdens onze call gaan we aan de slag met de oplossing van jouw probleem en geef ik je handige tips & tricks – gebaseerd op mijn jarenlange ervaring 4️⃣ – 10 dagen na onze call neem ik telefonisch contact met je op. Heb je de besproken zaken op kunnen pakken? Tóch nog iets onduidelijk? Dan nemen we het nog even door. Geen probleem! Bespaar jezelf een hoop tijd, geld en frustratie en investeer gericht in jouw (content) marketing. Dan kun je daarna concreet aan de slag. Works every… single… time! Wil je meer weten? Stuur me een DM! #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper #samenwerken #zzp
1 dag geleden
View on Instagram |
1/5
Wat is jouw definitie van succes? Denk jij daar wel eens over na?

We streven er altijd naar om succesvol te zijn, maar wat betekent dat nu eigenlijk voor jou?

Is het die rondreis naar Costa Rica? Of liever bijtanken aan de rand van het zwembad in Sardinië? Of is jouw versie van succes iedere maand een omzet van 5 cijfers halen? Iets achter te laten voor jouw gezin? Of simpelweg meer tijd met jouw vrienden en familie doorbrengen?

Voor mij betekent succes: kunnen leven en ondernemen op mijn voorwaarden.

Concreet betekent dit dat ik superleuke ondernemers mag helpen met hun (content) marketing, terwijl ik geniet van mijn leven met mijn man, onze honden, familie en vrienden.

Hoe ziet succes eruit voor jou?

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Wat is jouw definitie van succes? Denk jij daar wel eens over na? We streven er altijd naar om succesvol te zijn, maar wat betekent dat nu eigenlijk voor jou? Is het die rondreis naar Costa Rica? Of liever bijtanken aan de rand van het zwembad in Sardinië? Of is jouw versie van succes iedere maand een omzet van 5 cijfers halen? Iets achter te laten voor jouw gezin? Of simpelweg meer tijd met jouw vrienden en familie doorbrengen? Voor mij betekent succes: kunnen leven en ondernemen op mijn voorwaarden. Concreet betekent dit dat ik superleuke ondernemers mag helpen met hun (content) marketing, terwijl ik geniet van mijn leven met mijn man, onze honden, familie en vrienden. Hoe ziet succes eruit voor jou? #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
2 dagen geleden
View on Instagram |
2/5
Wat is jouw favoriet? Instagram, Facebook, TikTok of toch LinkedIn?

Mijn favorieten zijn Instagram en LinkedIn, waarbij de laatste waarschijnlijk zakelijk het beste is voor mijn bedrijf, maar ik persoonlijk meer met Instagram heb.

In alle gevallen stel ik mijn blog (lees SEO) en emailings centraal in mijn marketing. Deze content deel ik ook op social media. Alleen vertrouwen op social media, vind ik zelf geen goed idee. Je bent tenslotte geen eigenaar van jouw account en wat als Instagram down is of jouw account gehackt wordt? Oops…

Wat is jouw favoriet? Laat ‘t me weten! 

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Wat is jouw favoriet? Instagram, Facebook, TikTok of toch LinkedIn? Mijn favorieten zijn Instagram en LinkedIn, waarbij de laatste waarschijnlijk zakelijk het beste is voor mijn bedrijf, maar ik persoonlijk meer met Instagram heb. In alle gevallen stel ik mijn blog (lees SEO) en emailings centraal in mijn marketing. Deze content deel ik ook op social media. Alleen vertrouwen op social media, vind ik zelf geen goed idee. Je bent tenslotte geen eigenaar van jouw account en wat als Instagram down is of jouw account gehackt wordt? Oops… Wat is jouw favoriet? Laat ‘t me weten! #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
3 dagen geleden
View on Instagram |
3/5
Taking it easy 

Ik blijf maar aan het rennen… Dit weekend doe ik het rustig aan en ga ik bijtanken en van de zon genieten. Er is altijd genoeg te doen, maar niets dat niet tot maandag kan wachten.

Ben jij ook continu aan het rennen? Hoe ga jij hiermee om? Wat doe jij om te ontspannen?

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Taking it easy Ik blijf maar aan het rennen… Dit weekend doe ik het rustig aan en ga ik bijtanken en van de zon genieten. Er is altijd genoeg te doen, maar niets dat niet tot maandag kan wachten. Ben jij ook continu aan het rennen? Hoe ga jij hiermee om? Wat doe jij om te ontspannen? #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
4 dagen geleden
View on Instagram |
4/5
'Waarom blijf je in een gevangenis als de deur zo wijd open staat?' - Rumi

Dit is een van mijn favoriete citaten, die me herinnert aan dat ik nergens aan vastzit binnen mijn bedrijf waar ik een hekel aan heb.

Soms ben je zo druk met het ondersteunen van klanten, dat je vergeet dat jij de baas bent en jij bepaalt hoe je jouw bedrijf wilt leiden. Dat betekent dat NIETS een onderdeel hoeft te zijn van jouw bedrijfsmodel, routines of processen, tenzij jij dat wilt.

Hetzelfde geldt absoluut ook voor jouw content marketing.

Je zit niet vast aan het maken van een soort content waar je gek van wordt. In mijn geval... Reels

Je hoeft niet op een bepaalde manier te bloggen of sociale media te gebruiken zoals de guru's erop staan dat je doet! Jij bent jij!

Wanneer en als je merkt dat je een contentstrategie forceert die aanvoelt als wortelkanaalbehandeling, onthoud dan dat de deur wijd open staat.

Je kunt jouw koers op elk gewenst moment wijzigen. Bovendien zijn er ook geen verkeerde of juiste keuzes. Of je van verkeerde keuzes wilt leren, dat is aan jou...

Je kunt elke content strategie  laten werken en er resultaten mee behalen - dus waarom zou je er niet een maken die 100% bij jou past?

Stuur 'content coaching' in de DM als je meer informatie wilt ontvangen hoe jij met content aan de slag kunt op een manier die bij jou past.

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
'Waarom blijf je in een gevangenis als de deur zo wijd open staat?' - Rumi Dit is een van mijn favoriete citaten, die me herinnert aan dat ik nergens aan vastzit binnen mijn bedrijf waar ik een hekel aan heb. Soms ben je zo druk met het ondersteunen van klanten, dat je vergeet dat jij de baas bent en jij bepaalt hoe je jouw bedrijf wilt leiden. Dat betekent dat NIETS een onderdeel hoeft te zijn van jouw bedrijfsmodel, routines of processen, tenzij jij dat wilt. Hetzelfde geldt absoluut ook voor jouw content marketing. Je zit niet vast aan het maken van een soort content waar je gek van wordt. In mijn geval... Reels Je hoeft niet op een bepaalde manier te bloggen of sociale media te gebruiken zoals de guru's erop staan dat je doet! Jij bent jij! Wanneer en als je merkt dat je een contentstrategie forceert die aanvoelt als wortelkanaalbehandeling, onthoud dan dat de deur wijd open staat. Je kunt jouw koers op elk gewenst moment wijzigen. Bovendien zijn er ook geen verkeerde of juiste keuzes. Of je van verkeerde keuzes wilt leren, dat is aan jou... Je kunt elke content strategie laten werken en er resultaten mee behalen - dus waarom zou je er niet een maken die 100% bij jou past? Stuur 'content coaching' in de DM als je meer informatie wilt ontvangen hoe jij met content aan de slag kunt op een manier die bij jou past. #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemerstips #powervrouw #ondernemer #ondernemen #zzper
3 maanden geleden
View on Instagram |
5/5
Volg Parmois op Instagram
  • Contact
  • Verzenden en retourneren
  • Voorwaarden webshop
  • Privacybeleid

Copyright 2021® Parmois, ingeschreven bij de KvK Amersfoort onder nummer 66707102 Site Powered by Pix & Hue.

Cookie time
Om jouw gebruikerservaring te verbeteren, gebruiken wij cookies om de aanmeldgegevens te onthouden en een veilige aanmelding te bieden, statistische gegevens te verzamelen om de functionaliteit van de site te optimaliseren en inhoud te bieden die is afgestemd op uw interesses. Klik op Akkoord & Doorgaan om cookies te accepteren en direct naar de site te gaan, of lees ons Privacybeleid. Cookie settingsAKKOORD & DOORGAAN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN