• Gratis download
  • Werk met mij
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
    • Pick my brain
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
0

Parmois

  • Gratis download
  • Werk met mij
    • 1:1 content coaching
    • Abonnementen
    • Projecten
    • Pick my brain
  • DIY marketing modules
    • Module SMART marketingdoelstellingen
    • Module SWOT & TOWS analyse, doelgroep & Buyer persona
  • Shop
  • Blog
  • Over mij
  • Contact
Content marketing 2022
20 dec 2021
Content strategie

Content marketing 2022: goede voornemens

Pin
Share
Share

Heb jij ze? Goede voornemens voor jouw content marketing in 2022? Helaas sneuvelen de meeste voornemens al snel. Overenthousiast starten we van alles en hebben we veel goede ideeën.

Iets wat ik vaak (ook tegen mezef zeg) is less is more. Want uiteindelijk draait het niet om hoeveel projecten je start of je tot halverwege komt. Het draait om de projecten die je afrondt. Prioriteiten stellen, mentale focus, jouw tijd en energie erin steken.

Er zijn een paar goede content voornemens die ik iedere keer zie terugkomen bij de coaches die ik spreek:

  • Consistenter worden met mijn content
  • Als expert gezien worden door mijn content
  • Meer leads en klanten aantrekken met mijn content

Stel ik zou nu een koffie met je drinken in een leuk cafeetje en je deelt deze voornemens met me en je vraagt mijn mening… dan zou dit mijn reactie zijn.

Goed voornemen 1: Consistenter worden met mijn content 

De eerste stap om consistentie in jouw bedrijf te creëren, zeker met jouw content, is om te bepalen wat consistentie betekent in jouw bedrijf.

Bekijk welke marketingkanalen je momenteel gebruikt en van plan bent te gebruiken. Zijn er kanalen die je zelden tot nooit gebruikt ondanks je beste bedoelingen? Stop ermee. Het is beter om je te concentreren op een paar die je consequent kunt onderhouden, dan om alles te proberen.

De enige uitzondering is jouw nieuwsbrief/maillijst, het belangrijkste kanaal dat je hebt en een van jouw belangrijkste bedrijfsmiddelen. 

Content marketing 2022

Bij het bepalen van de marketingkanalen die je in wilt gaan zetten, kun je gebruik maken van het C.A.R.E. content model. Het helpt je met consistenter content maken door het aantal marketing kanalen  dat je gebruikt te verminderen.

Het C.A.R.E. model staat voor de 4 verschillende types content platformen – of content kanalen – die iedere ondernemer zou moeten overwegen:

  • Core platform – 1 eigen platform (jouw website) waar je jouw expert content deelt met jouw publiek
  • Attraction platform– 1 platform waarmee je nieuwe mensen naar jouw website aantrekt
  • Results platform – 1 platform of strategie voor het verkopen van jouw aanbod
  • Engagement platform – 1 platform voor het contact onderhouden en communiceren met jouw volgers 

Als je eenmaal jouw content kanalen hebt bepaald, die je consequent kunt onderhouden, bepaal dan per kanaal hoe vaak je daar content gaat publiceren. 

Wat ik consistent vind is misschien niet jouw versie. Zorg dus dat je echt helder krijgt wat voor jou, je levensstijl en jouw bedrijf zal werken. Er is geen goed of fout, maar alles draait om met regelmaat goede content te posten.

Mijn tip… Begin met een lager en realistisch aantal berichten dat je makkelijk kunt onderhouden. Verhoog de frequentie pas als je daar zin in hebt, zeker als je net bent begonnen met je bedrijf of met het maken van content.

Zeggen dat je elke dag gaat bloggen terwijl het je in het verleden amper een keer per week lukte? Geen goed idee…

Bekijk ook eens mijn Content planner 2022 om consistent te blijven en om doelgerichte content te posten in plaats van losse flodders. Bonus: 22 pagina’s met content tips.

Goed voornemen 2: Als expert gezien worden door mijn content

De beste tip om jezelf als expert te profileren is dienstbaar zijn. Klinkt eenvoudig en is het ook. Als jij bij ieder stuk content wat je maakt jouw volgers of publiek een dienst wilt bewijzen, dan zal de overgang van amateur naar expert zeer snel gaan.

Verzeker jezelf dat je bij elk stuk content wat je maakt of het daadwerkelijk een dienst verleent. Gaat het over iets waar jouw ideale klanten en klanten mee worstelen én biedt het een oplossing?

Goed voornemen 3: Meer leads en klanten aantrekken met mijn content

Soms is het moeilijk om te bepalen welke van jouw activiteiten de meeste business opleveren. Zeker als je de ‘op hoop van zegen’ methode toepast.

Maar door het toepassen van een minimalistische content strategie, ga je gegarandeerd meer zichtbaarheid, waardering en omzet genereren.

Hou altijd voor ogen dat je een eigen coachingspraktijk hebt, je bent geen blogger. Dat betekent dat je al jouw content anders moet benaderen. 

Alle gratis content die je maakt moet een preview  of een teaser zijn of direct gerelateerd zijn aan de diensten die jij levert met jouw praktijk. Dit betekent dat jouw betaalde aanbod de volgende logische stap moet zijn, zodra een lezer klaar is met het lezen of implementeren van jouw gratis content.

Check welke freebies je momenteel allemaal aanbiedt.

Op welk betaald aanbod sluit jouw freebie het beste aan? Als je een vervolg e-mailreeks zou sturen naar iemand die zojuist jouw freebie heeft gedownload, zou het betaalde aanbod aan het einde van de reeks hen dan verrassen?

Ja? Kijk dan nog eens welke freebie je écht zou moeten aanbieden waarmee je een lijst met gekwalificeerde geïnteresseerden kunt opbouwen. Met gekwalificeerd bedoel ik dat diegenen die door zich in te schrijven voor jouw freebie, óók geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw betaalde aanbod.

Laat je niet gek maken door content!

Sta jezelf toe om een nieuw begin te maken met jouw content marketing in 2022 (het is tenslotte bijna een nieuw jaar!). Concentreer je op het consistenter worden met het maken van jouw content, jezelf te positioneren als de go-to-expert en meer te verkopen. Door de kleine dingen te schrappen en je te concentreren op een paar grote dingen, zul je resultaten zien.

Content marketing 2022

Vond je dit artikel over podcast content repurposing nuttig? Sharing is caring… deel het, zodat jouw netwerk ook succesvol hun content kan plannen.

Pin het op Pinterest of deel het op Facebook. Dankjewel!

Ik help zelfstandigen in de dienstverlenende sector – met focus en structuur – meer zichtbaarheid, bereik, leads en klanten te krijgen met no-nonsense content marketing.

Mijn doel: content marketing leuker, makkelijker én effectiever voor jou te maken.

Voordat ik Parmois startte, heb ik meer dan 20 jaar in de Benelux gewerkt voor een aantal gerenommeerde bedrijven actief binnen het toerisme en de hotellerie. Lees hier meer over mij.

Vind je het leuk om Parmois te volgen op Instagram? Klik dan door!

Content marketing 2022: goede voornemensContent marketing 2022: goede voornemensContent marketing 2022: goede voornemensContent marketing 2022: goede voornemensContent marketing 2022: goede voornemens
Pin
Share
Share
Delen

Misschien vind je dit ook leuk

Stop met content maken

10 februari 2022

Scoren met jouw blog: 22 tips & tricks

26 april 2021

16 contentmarketing tips voor beginners

22 april 2021
Vorig bericht
Podcast content repurposing: haal jij het maximale uit jouw podcast content?
Next Post
4 Soorten content die jouw online business laten groeien
Hi, mijn naam is Marja. Leuk dat je mijn blog leest! Heb je vragen, opmerkingen of is er een onderwerp waarover je meer wilt lezen? Laat het me weten via de mail!

Instagram

🔥 New freebie alert 🔥

Ben jij nog op zoek naar een content planner die je helpt om consistenter én strategischer te zijn met jouw content?

Download dan snel mijn no-stress content maandplanner.  Link in bio

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #contentplanner
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
🔥 New freebie alert 🔥 Ben jij nog op zoek naar een content planner die je helpt om consistenter én strategischer te zijn met jouw content? Download dan snel mijn no-stress content maandplanner. Link in bio #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #contentplanner
3 weken geleden
View on Instagram |
1/5
Voorbij zijn de dagen dat het verstandig of zelfs maar mogelijk is om overal aanwezig te zijn met jouw content.

Veel verstandiger is het om keuzes te maken.

Als het op kiezen aankomt, hanteer ik graag de EASE-benadering.

Dat is mijn ezelsbruggetjes om de enige 4 content platformen of strategie te onderscheiden waarop jij je zou moeten focussen voor een goede content strategie die resultaten oplevert.

E – staat voor expertise, expert content komt meestal in de vorm van een blog, podcast of video, die OP je eigen website staat (gratis).

A – staat voor aantrekken, wat verwijst naar één platform dat is ontworpen om meer ogen op jouw content en expertise te vestigen.  Denk aan Pinterest (gratis), adverteren op social media en/of pinterest en SEA.

S – staat voor sales en verwijst naar die ene strategie om jouw aanbod te verkopen. Voorbeelden: een evergreen sales funnel (gratis) of lanceringen (gratis) .

E – staat voor engagement en daarmee bedoel ik dat ene platform (zonder kosten) waar je de dialoog aan kunt gaan met jouw (ideale) klanten. Enkele voorbeelden zijn Instagram, Facebook en LinkedIn. 

Als je voor iedere letter één platform kiest en hier jouw tijd en aandacht aan besteedt dan ga je zeker resultaat zien.

Je zult zien dat je veel consistenter werkt, dan wanneer je jouw aandacht verdeelt over tig verschillende platformen en strategieën.

Dus op welke platformen ga jij all-in?

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #zzp #zzper
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Voorbij zijn de dagen dat het verstandig of zelfs maar mogelijk is om overal aanwezig te zijn met jouw content. Veel verstandiger is het om keuzes te maken. Als het op kiezen aankomt, hanteer ik graag de EASE-benadering. Dat is mijn ezelsbruggetjes om de enige 4 content platformen of strategie te onderscheiden waarop jij je zou moeten focussen voor een goede content strategie die resultaten oplevert. E – staat voor expertise, expert content komt meestal in de vorm van een blog, podcast of video, die OP je eigen website staat (gratis). A – staat voor aantrekken, wat verwijst naar één platform dat is ontworpen om meer ogen op jouw content en expertise te vestigen. Denk aan Pinterest (gratis), adverteren op social media en/of pinterest en SEA. S – staat voor sales en verwijst naar die ene strategie om jouw aanbod te verkopen. Voorbeelden: een evergreen sales funnel (gratis) of lanceringen (gratis) . E – staat voor engagement en daarmee bedoel ik dat ene platform (zonder kosten) waar je de dialoog aan kunt gaan met jouw (ideale) klanten. Enkele voorbeelden zijn Instagram, Facebook en LinkedIn. Als je voor iedere letter één platform kiest en hier jouw tijd en aandacht aan besteedt dan ga je zeker resultaat zien. Je zult zien dat je veel consistenter werkt, dan wanneer je jouw aandacht verdeelt over tig verschillende platformen en strategieën. Dus op welke platformen ga jij all-in? #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen #zzp #zzper
3 weken geleden
View on Instagram |
2/5
Wil jij consistente content maken?

Lees dan mijn laatste blogpost, hierin geef ik je 3 simpele tips hoe je het volhoudt om regelmatig content te posten. Je vindt de link in mijn bio.

PLUS download jouw exemplaar van de no-stress content maandplanner.

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Wil jij consistente content maken? Lees dan mijn laatste blogpost, hierin geef ik je 3 simpele tips hoe je het volhoudt om regelmatig content te posten. Je vindt de link in mijn bio. PLUS download jouw exemplaar van de no-stress content maandplanner. #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
3 weken geleden
View on Instagram |
3/5
Kijk, daar doe ik het voor 💪.

Dankjewel, Kim van @kimesther_PMU 🥰

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Kijk, daar doe ik het voor 💪. Dankjewel, Kim van @kimesther_PMU 🥰 #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #ondernemen
4 weken geleden
View on Instagram |
4/5
Maandag tip: leer van de 'fouten' van anderen 😀

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #onderne
Maandag tip: leer van de 'fouten' van anderen 😀

#eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #onderne
parmoiscontentmarketing
parmoiscontentmarketing
•
Follow
Maandag tip: leer van de 'fouten' van anderen 😀 #eigenbedrijf #onlineondernemen #ondernemers #zakenvrouw #ondernemendevrouwen #vrouwelijkeondernemers #communicatie #kleineonderneming #powervrouwen #bedrijf #eigenbaas #groei #persoonlijkeontwikkeling #tipsvoorondernemers #contentcreatie #vrouwelijkeondernemer #startendeondernemer #onlinezichtbaarheid #onderne
4 weken geleden
View on Instagram |
5/5
Volg Parmois op Instagram
  • Contact
  • Verzenden en retourneren
  • Voorwaarden webshop
  • Privacybeleid

Copyright 2021® Parmois, ingeschreven bij de KvK Amersfoort onder nummer 66707102 Site Powered by Pix & Hue.

Cookie time
Om jouw gebruikerservaring te verbeteren, gebruiken wij cookies om de aanmeldgegevens te onthouden en een veilige aanmelding te bieden, statistische gegevens te verzamelen om de functionaliteit van de site te optimaliseren en inhoud te bieden die is afgestemd op uw interesses. Klik op Akkoord & Doorgaan om cookies te accepteren en direct naar de site te gaan, of lees ons Privacybeleid. Cookie settingsAKKOORD & DOORGAAN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN